Första mötet P06
Tis 20 aug 2013, 18:00-19:30
Rosvalla, kansliet
Samling: 00:00Nu till hösten kommer ni få möjligheten att påbörja er resa genom föreningen Nyköpings BIS i erat alldeles egna lag. Vi i Barnfotbollskommittén kallar därför dig som förälder till ett första möte tisdagen 20 augusti kl 18.00 i Nyköpings Bis Kansli.
Information och förutsättningar framtiden
För att skapa ett eget lag behöver vi minst 10 st spelare som kommer och tränar kontinuerligt. På ledarsidan är det viktigt att förstå att all verksamhet för barn i U13 (BFK (barnfotbollskommittén) pojkar och flickor 5-13 år) är föräldrabaserad.
Detta betyder att skall vi kunna driva fotbollsträning för detta lag behövs det att någon eller några kliver fram och tar över laget under hösten.
Nyköpings Bis rekommenderar (men inte nödvändigt) nedanstående roller i en stab och understryker vikten av att vara flera så sliter vi inte ut en ensam samtidigt som om den slutar finns det någon annan som tar vid.
Stab
Huvudtränare: 1 st / träningstrupp-
Huvudansvarig för planering och genomförande av matcher och träning på kort och längre sikt. Har den sportsliga kontakten med kansliet. Internutbildas och erbjuds Svenska fotbollsförbundets tränarstege upp till ”Bas Diplom”.
Tränare: X st-
Alla andra vuxna som hjälper till på träning eller match kallas tränare. Dessa får sin information genom Huvudtränaren. Internutbildas och erbjuds Svenska fotbollsförbundets tränarstege upp till ”Bas Diplom”.
Lagledare: 1 st /lag-
Sköter administrativa uppgifter såsom adresslista, LOK-stöd, Matchadministration. Internutbildas.
Materialsamordnare: 1 st / träningstrupp-
Ser till så att lagtrunken med matchkläder finns packad för match, inventerar och uppdaterar materialbehovet.
BFK: 1st / träningstrupp-
Sammankallande av föräldrargrupp och kallas av klubben till två möten per år för att kontrollera att verksamheten lever efter våra policys.
Föräldrargrupp: X st-
Fixar med allt runt laget. Föredelar arbete och uppdrag bland föräldrarna. Försäljning, bensinpengar, transportschema osv.
Webbansvarig: 1 st-
Kan med fördel vara samma som en av lagledarna. Sköter lagets hemsida och sköter informationen på den samt sanerar olämpliga inlägg. Internutbildas.
Ditt engagemang är viktigare än kunskap i dessa åldrar !
MvH
Niklas Hjelm, Sport och Ungdomskonsulent
Birgitta Karlsson, Ordförande Barnfotbollskommittén
Lars Elmsäter, Ordförande Herrfotbollskommittén
Information och förutsättningar framtiden
För att skapa ett eget lag behöver vi minst 10 st spelare som kommer och tränar kontinuerligt. På ledarsidan är det viktigt att förstå att all verksamhet för barn i U13 (BFK (barnfotbollskommittén) pojkar och flickor 5-13 år) är föräldrabaserad.
Detta betyder att skall vi kunna driva fotbollsträning för detta lag behövs det att någon eller några kliver fram och tar över laget under hösten.
Nyköpings Bis rekommenderar (men inte nödvändigt) nedanstående roller i en stab och understryker vikten av att vara flera så sliter vi inte ut en ensam samtidigt som om den slutar finns det någon annan som tar vid.
Stab
Huvudtränare: 1 st / träningstrupp-
Huvudansvarig för planering och genomförande av matcher och träning på kort och längre sikt. Har den sportsliga kontakten med kansliet. Internutbildas och erbjuds Svenska fotbollsförbundets tränarstege upp till ”Bas Diplom”.
Tränare: X st-
Alla andra vuxna som hjälper till på träning eller match kallas tränare. Dessa får sin information genom Huvudtränaren. Internutbildas och erbjuds Svenska fotbollsförbundets tränarstege upp till ”Bas Diplom”.
Lagledare: 1 st /lag-
Sköter administrativa uppgifter såsom adresslista, LOK-stöd, Matchadministration. Internutbildas.
Materialsamordnare: 1 st / träningstrupp-
Ser till så att lagtrunken med matchkläder finns packad för match, inventerar och uppdaterar materialbehovet.
BFK: 1st / träningstrupp-
Sammankallande av föräldrargrupp och kallas av klubben till två möten per år för att kontrollera att verksamheten lever efter våra policys.
Föräldrargrupp: X st-
Fixar med allt runt laget. Föredelar arbete och uppdrag bland föräldrarna. Försäljning, bensinpengar, transportschema osv.
Webbansvarig: 1 st-
Kan med fördel vara samma som en av lagledarna. Sköter lagets hemsida och sköter informationen på den samt sanerar olämpliga inlägg. Internutbildas.
Ditt engagemang är viktigare än kunskap i dessa åldrar !
MvH
Niklas Hjelm, Sport och Ungdomskonsulent
Birgitta Karlsson, Ordförande Barnfotbollskommittén
Lars Elmsäter, Ordförande Herrfotbollskommittén